Gliwicki Teatr Muzyczny

Na afiszu

Rodzina Addamsów

preview
musical w 2 aktach

Dla żywych, martwych i…
niezdecydowanych

- - - - - - - - - - - - - - - -

Polska prapremiera!

Muzyka i teksty piosenek: Andrew Lippa
Libretto: Marshall Brickman i Rick Elice
Spektakl oparty na postaciach stworzonych przez Charlesa Addamsa

Przedstawienie zrealizowano dzięki porozumieniu z Theatrical Rights Worldwide, 570 Seventh Ave., #2100 Nowy Jork NY 10018, www.theatricalrights.com

Reżyseria i przekład: Jacek Mikołajczyk
Kierownictwo muzyczne: Wojciech Rodek
Choreografia i ruch sceniczny: Ewelina Adamska-Porczyk
Scenografia: Grzegorz Policiński
Kostiumy: Ilona Binarsch
Przygotowanie wokalne: Dominika Płonka
Reżyseria świateł: Wacław Czarnecki
Kierownictwo produkcji: Łukasz Mitka

Asystenci reżysera: Katarzyna Wysłucha i Marcin Zawada
Asystent kierownika muzycznego: Paweł Pietruszewski
Asystent choreografa: Kamila Święcicka

Polska prapremiera: 13 marca 2015

- - - - - - - - - - - - - - - -



- - - - - - - - - - - - - - - -

Morticia piękna jak sopel lodu; Gomez – obdarzony hiszpańskim temperamentem pożeracz serc, w przenośni i dosłownie… Smutna, ale demoniczna Wednesday i jej braciszek Pugsley, słodki słodyczą Kuby Rozpruwacza… Wuj Fester, o złotym sercu, anielskich oczach i zabójczych instynktach… Babcia o aparycji wiedźmy i duszy hippiski oraz ich wierny kamerdyner Lurch o gołębim sercu i ciele Golema… Uwielbiamy ich wszyscy, ale dla własnego bezpieczeństwa lepiej nie odwracać się do któregokolwiek z nich plecami. Zwłaszcza gdy nie ma świadków.

Tak o Rodzinie Addamsów pisał jej twórca, rysownik Charles Addams:
„Gomez i Pugsley tryskają entuzjazmem. Morticia jest zawsze chętna do pomocy, milcząca, dowcipna, czasem lekko przerażająca. Babcia Frump to z kolei trochę przygłupawa trzpiotka. Wednesday pod każdym względem przypomina matkę. Głową tej bardzo ze sobą zżytej rodziny jest tak naprawdę Morticia, która krótko trzyma jej członków, choć każdy z nich ma temperament, z wyjątkiem babci, która łatwo daje sobą sterować. Zresztą, to właśnie z niezgrabności babci, mającej słaby charakter, najczęściej wynikają rodzinne tarapaty. Dom oczywiście jest zapuszczony, ale to i tak obiekt dumy całej rodziny, która stara się reperować każdą skrzypiącą klapę w podłodze. Pieniądze nie stanowią problemu”.

Zaczęło się od rysunków w „The New Yorkerze”, popularnym amerykańskim tygodniku. Później był serial telewizyjny, emitowany w latach 1964-1965. W 1991 roku powstał słynny film „Rodzina Addamsów”, w którym zagrali m.in. Anjelica Huston, Raúl Juliá oraz młodziutka Christina Ricci. Z kolei w 2010 roku Addamsowie zawędrowali na Broadway jako musical, przyciągając tłumy widzów gwiazdorską obsadą (Bebe Neuwirth jako Morticia i Nathan Lane w roli Gomeza), przebojową muzyką i lekko upiornym wdziękiem. W marcu 2015 roku – trzynastego w piątek – w Gliwickim Teatrze Muzycznym odbyła się polska prapremiera tego właśnie musicalu.

Wednesday Addams, ku zgrozie i przerażeniu domowników, zakochuje się w normalnym chłopcu. Sama ze zdziwieniem odkrywa, że dzieje się z nią coś dziwnego: zamiast wrzasku torturowanego brata woli słuchać śpiewu ptaków, a jej ulubionym kolorem w miejsce czerni staje się… róż. Członkowie rodziny Addamsów nie wiedzą, czy cieszyć się szczęściem dorastającej latorośli, czy też spróbować wyleczyć ją z niebezpiecznych fanaberii. Tymczasem Wednesday zaprasza do rodzinnego zamku rodziców swojego wybranka – Alice i Mala, typowych Amerykanów z Ohio. Jak zareagują na dziwactwa makabrycznych Addamsów? Czy uda im się spędzić noc w domostwie, w którym każda deska skrzypi jękiem potępionych dusz, a dawno umarli przodkowie czują się swobodnie jak czarownice na Łysej Górze?

Polską prapremierę „Rodziny Addamsów” w Gliwickim Teatrze Muzycznym wyreżyserował według własnego tłumaczenia Jacek Mikołajczyk, przez wiele lat kierownik literacki tego teatru. Kierownictwo muzyczne spektaklu objął Wojciech Rodek, kierownik muzyczny GTM, znany z realizacji licznych tutejszych tytułów operetkowych i musicalowych, którego jako kierownik wokalny wspomagała Dominika Płonka, gliwicka wokalistka, nauczyciel śpiewu, flecistka i pedagog. Choreografię opracowała Ewelina Adamska-Porczyk, na stałe związana z wrocławskim Teatrem Capitol, choreografka m.in. słynnych muzycznych „Chłopów” w Teatrze Muzycznym w Gdyni. Scenografię przygotował Grzegorz Policiński, jeden z najlepszych polskich scenografów musicalowych, współrealizator m.in. warszawskich „Nędzników”, a kostiumy Ilona Binarsch, z której ostatnich realizacji wymienić należy m.in. „My Fair Lady” w Operze Śląskiej i „Producentów” w Teatrze Rozrywki w Chorzowie.

W spektaklu występuje obsada wybrana w ogólnopolskim castingu, do którego zgłosiło się ponad 450 osób!

Czas trwania spektaklu: 2 godz. 40 minut (1 przerwa)
Uwaga! Spektakl dla widzów od 10 do 110 lat.

- - - - - - - - - - - - - - - -

Teatralna Nagroda Muzyczna im. Jana Kiepury dla "Rodziny Addamsów" w kategoriach:
- NAJLEPSZY SPEKTAKL
- NAJLEPSZY SCENOGRAF - Grzegorz Policiński

- - - - - - - - - - - - - - - -

„Rodzina Addamsów" w mediach

- - - - - - - - - - - - - - - -

Cykl:
"Nazywam się Addams"...

- - - - - - - - - - - - - - - -



- - - - - - - - - - - - - - - -

  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3

Dowiedz się więcej

Opery

Operetki

Musicale

Przedstawienia muzyczne

Przedstawienia familijne

Przedstawienia dla dzieci

Widowiska taneczne

Koncerty

Piosenka jest dobra na wszystko

Gościnne spektakle, koncerty...

Spotkania...

Edukacja Teatralna

Transmisje live w Kinie Amok

GTM na ekranie

Wydawnictwa GTM

Partnerzy:

Partnerzy i sponsorzy GTM:

Przyjaciele medialni: